Villkor
Allmänt
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
Hur betalar jag?
Du betalar när du checkar ut och betalar genom Klarna. Antingen via kort, faktura, delbetalning, banköverföring eller Swish.
Leveranser
- Inom Sverige
För order som vi mottagit betalning före klockan kl. 12.00 skickas från oss som regel samma dag (gäller vardagar) och levereras inom 1-3 vardagar (normal leveranstid är nästkommande vardag). Vi levererar produkterna med Postnord. - Utanför Sverige
Vi levererar just nu till endast till länder inom EU. Leveranstid är cirka 7 – 10 dagar. Din order skickas med Postnord och du får spårbart kollinummer skickad till din e-post. - Ej uthämtade paket
Det är upp till kund att ange en giltig och korrekt adress. Om Padelspecialisten.com får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är kunden ansvarig för att betala frakt på 150 kr för returen av paketet. Postombudet håller paketet i 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. - Försenad leverans
Om vi inte kan skicka din beställning inom 3-5 vardagar så meddelas du via e-post. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon kostnad.
Priser
Våra priser är i svenska kronor. Som standard anges alla priser (förutom där det specifikt sägs annat) inklusive moms. För kunder utanför EU är eventuell införselmoms och tullavgift upp till mottagaren att betala.
När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du också ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att du uppgett riktig e-postadress och meddela oss vid fel för att få en orderbekräftelse skickat på nytt.
Frakt
Fri frakt på beställningar från 1000 kr. Vid beställningar under 1000 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift på 79 kr. Eventuell returfrakt står köparen för. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.
Reklamation/Ångerköp/Avbeställning
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid.
Återbetalningar sker genom Klarna eller Swish (beroende på vilket betalningsalternativ som du använde) och kan ta upp till 14 dagar.
Ångerrätt
Hos oss på Vinart.se har du rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom hela 30 dagar. Du har alltså 30 dagars ångerrätt från att du mottagit din vara (lagstadgat är 14 dagar). Ångerfristen löper alltså ut 30 dagar efter att du mottagit din vara. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut via mail. Vi behöver alltså inte ha hunnit få tillbaka varan inom 30 dagar, däremot skall du som köpare returnera din vara snarast möjligt efter ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten. Om du ångrar ditt köp enligt villkoren ovan kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig för de varor du önskar returnera, bland dem också leveranskostnader vi haft för att skicka varan till dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit varan i retur. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Värt att nämna är att du står för eventuell returfrakt själv som köpare. Du kommer därmed att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Vi erbjuder en returfraktsedel för 69 kr. Kontakta oss om du önskar en sådan. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra. Du som konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Vi anser att du heller inte behöver testspela en racket eller ta bort plasten på handtaget för att undersöka den. Skulle du göra det eller på annat sätt använda en vara på ett sätt som inte är nödvändigt och som som är köpt hos oss har vi som säljare rätt till en skälig värdeminskning enligt lagen om distansavtal. Beroende på produkt kan värdeminskningen vara betydande då den är använd vid utövandet.
Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används av padelspecialisten.com. Din e-postadress och ditt mobilnummer används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick. om du inte angett att du inte vill ha dessa,. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst (Se information under Kontakt).
Garanti & anvisningar
Vi på Vinart.se köper in våra produkter från svenska generalagenter och är auktoriserade återförsäljare för alla varumärken vi erbjuder till försäljning. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage på ett racket täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumentköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst, info@padelspecialisten.com.
Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Konsument har på sin sida lag om konsumentskydd vid distansavtal m.m. Den närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Läs mer om din ångerrätt här.
Tvist
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Övrigt
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där det är direkt angivet. Padelspecialisten.com förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.